Umístění: Sci-fi & Fantasy klub Drakonián » GURPS a GameMasteři » GM Wasar » bailiwick » Software kyberdecku
Momentálně nejste přihlášen(a)! Prosím vložte své identifikační údaje níže. Pro přihlášení musíte mít zapnuté cookies.
![]() | Novinky | Download | Deník | Trideo | Vláda | Planety | Korporace | Osobnosti |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vybavení | Zbraně | Vozidla | Technika | Kyberware | Hardware | Software | Drogy |
Pokud má decker Reálné neurální rozhraní, musí si do kyberdecku vložit modul, který mu bude převádět data na vizuální podněty podle zvoleného typu modulu. Modul lze prizpůsobit přesně představám deckera. Je potřeba se s modulem nejprve sžít, to zabere asi 3 měsíce. Modul stojí 500 dolarů a jeho složitost je 2.
- Kyberprostor je representován jako měsíce, planety a hvězdy. Linky mezi nódy znázorňuje hyperprostorová navigační mapa. Útočné programy jsou bojové lodi nebo lodní zbraně. Obranné programy jsou nepřátelské stihačky a planetární systémy obrany. Černý LED je černá dírá, která požírá vše v okolí. Modul prostředí komunikuje s deckerem jako lodní počítač. Data jsou representována jako vysoké monolity popsané runami a stojící na povrchu planety. Jejich obrana jsou různí roboti apod. Peníze a jiné zboží jsou meteority z čistých kovů kroužící okolo planet a jen čekají až je někdo naloží do své lodi a přiveze k jiné planetě.
- Je to velmi stylizovaná forma zobrazení kyberprostoru plná barevných zdí a jasných barev. Decker vypadá jako zářivě barevná koulička (větší koule může znamenat lepší vybavení). Nódy jsou zobrazeny jako barevné geometrické obrazce. Méně používané jsou černobílé, naopak ty hustě používané jsou vidět jako obrovské barevné mnohostěny. Linky mezi nódy (vyjma maskovaných) jsou zářící neonové stuhy. Širší stuhy mají větší počet cest. Data jsou malé kostky s gotickými písmeny označujícími obsah. Zboží je vidět kouličky z drahých kovů, s velikostí stoupá cena. Útočné programy jsou žhnoucí zášlehy laserové palby a obrané programy jsou pevné zdi z chromu, křemene nebo barevného ohně. Modul prostředí je representován malou pyramidkou, která následuje deckera na jeho cestě kyberprostorem.
- Toto prostředí vyhovuje deckerům s muzikálními sklony. Decker je zde v roli zpěváka nebo kytaristy rockové kapely. Každý program představuje nějaká skladba (větší hlasitost znamená lepší program nebo kyberdeck). Jednotlivé nódy jsou různé kluby a koncertní místa. Obranné programy jsou nepřátelské davy a vyhazovači u dveří. Vy je musíte přemoci stěnou zvuku, která jde z vašich zesilovačů. Data jsou fanynky, které přivábíte svou hudbou. Zboží je vybrané vstupné. Modul prostředí je deckerův manager a občas může poradit, který song by byl momentálně nejlepší.
- Je jeden z nejoblíbenějších modulů prostředí vůbec. Decker je v něm v roli středověkého rytíře, který prochází monstry zamořeným hradem. Každá místnost je jeden nód a choddby mezi nimi jsou jednotlivé linky. Maskované linky jsou tajné dveře. Obranné programy jsou různá monstra od skřetů až po draky (černý LED). Útočné programy jsou rytířovi zbraně od dýk až po obouruční meče. Data jsou sbírky starých svitků. Zboží je zlato, drahé kameny a šperky. Modul prostředí je rytířův panoš, který mu nosí zbraně a poklady.
- špionáž (maskování, skrývaní), vojenský (vedení armády v bitvě), magický (mocný čaroděj se spoustou kouzel), safari (lovec loví zvířata v džungli), pirátský (plavba po datových oceánech a přepadávání poklady naditých lodí), robotický (obrovský humanoidní robot), pornografický (to si jistě dokážete představit:) a další.
Všechny útočné programy mají základní level dovednosti 12 a ten může být modifikován dle standardních pravidel pro programy. Každých +1 k levelu zdvojnásobí cenu programu. V některých světech jsou tyto programy nelegální (to zdvojnásobí jejich cenu). Některé z těchto programů jsou vytvořeny proti určitému typu LED a jsou známy jako ICEBRAKERS. Některé z těchto programů lze nahradit schopnostmi deckera (mají default). To lze pouze v případě, že má decker reálné rozhraní, ostatní rozhraní jsou na to moc pomalá. Maximální hodnota této improvizace (default) je 13, lépe improvizovat nelze. Computer Hacking má improvizaci (default) na Computer programing-4.
Mnohé systémy jsou hloupé. Například jestliže není obrana sledována programem Regenerate, může decker zkoušet překonávat znovu a znovu pomocí programu Corrode stále ten samý program Watchdog nebo Alarm bez jakéhokoli postihu. S některými programy je každý další pokus slabší. Ale některé programy mohou být sledovány jinými programy, zda nedochází k jejich poškození.
(default Computer Hacking-6)
Tento program se používá na zneškodnění programu Misdirection. Obvykle se spouští pokud program Trace ztratil stopu. Hodí se rozdílový test mezi Bloodhound a Misdirection. Pokud zvítězí Bloodhound pokračuje Trace za sledovaným objektem. Pokud Bloodhound neuspěje ztrácí Trace stopu, Bloodhound může opakovat test s narůstajícím postihem -3 (jak stopa chladne).
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 7500.
(nemá default)
Tento program pošle vlnu rušivých signálů zkrz komunikační linku. To nemá žádný vliv na stroje, ale všichni deckeři v dané lince si musí hodit na IQ, pokud neuspějí, jsou na 1d sekund mentálně ochromeni přetížením čidel. Pokud mají spuštěný program Fuse, udělá se rozdílový test Fuse a Confuse, aby se zjistilo zda musí decker podniknout test IQ.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 10000.
(default Computer Hacking-4)
Corrode pomalu narušuje integritu programu a dává tak deckerovi spoustu času dostat se do bezpečné vzdálenosti od rozpadajícího se systému. Pokud je Corrode spuštěn, hodí se rozdílový test Corrode a programem systému. Pokud uspěje program, nemá na něj Corrode žádný vliv. Pokud uspěje Corrode, program začíná degenerovat a za 1d sekund se zhroutí (pokud není Corrode zachycen programem Regenerate).
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 12500.
(default Computer Hacking-4)
Jednoduše zničí hardware. Je to nejtěžší poničení, které lze systému způsobit. Ironií je, že je to zároveň jeden z nejjednodušších programů. Crash může být spuštěno pouze z konta Superuser. Pokud je Crash spuštěn v systému se Safety Net, je potřeba udělat rozdílový test mezi Crash a Safety Net. Pokud systém Safety Net nemá, hazí se proti hodnotě Crash ponížené o složitost cílového systému. Pokud je Crash úspěšný, je cílový systém okamžitě shutdownován,. Všichni uživatelé jsou odpojeni a linky procházející skrze systém jsou ve stavu, jakoby byly úspěšně zasaženy programem Sever. Pokud je Crash neúspěšný, následujícím pokusy mají narůstající postih -5.
Spouštěcí čas je 4, složitost je 2, cena je 15000.
(default Computer Hacking-4)
Crumble se používá k proniknutí přes Kódovou zeď. Hodí se rozdílový test mezi Crumble a Codewall, pokud je Crumble úspěšný, Codewall je zničen. Opakované pokusy mají postih -3.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 5000.
(default Computer Hacking-4)
Tento program se používá ke změně vzhledu deckerova signálu, udělá ho legitimním uživatelem daného nódu. Nedává mu uživatelský přístup, pouze klame Watchdog nódu. Hodí se rozdílový test mezi Watchdog a Disguise, což určí zda bude systém deckera opravdu považovat za legitimního uživatele. Disguise musí být přizpůsoben specifickému systému a potřebuje tedy mít o systému určité informace. GM určí o jaké informace se jedná. Pokud musí být přizpůsobení provedeno online, musí decker provést úspěšně Recon na Watchdog, který chce oklamat, a následně musí hodit na Computer Hacking -1. To zabere dvě fáze. Jeden Disguise může oklamat i více Watchdog, pokud mu jsou dodána příslušná data.
Spouštěcí čas je 1, ale musí být aktivován před vstupem do nódu, který má oklamat , složitost je 2, cena je 2000.
(default Computer Hacking-4)
Některé systémy si ukládají do souboru, co a kdo prováděl v systému. Opravdu paranoidní systémy pak dokonce tisknou tyto záznamy, aby nemohli být SW zničeny. Většina systémů má pouze databázi přístupů a odpojení. Erase se používá k odstranění záznamu o konkrétním přístupu, hledání v databázi nebo o spuštění programu. GM udělá hod a neříká výsledek hráči. Neúspěch znamená, že si decker myslí, že vše smazal, nicméně neví, že zanechal stopy. Jenom při fatálním úspěchu si bude decker jistý, zda byl úspěšný nebo nikoli. Hází se na Erase - složitost systému.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 8000.
(nemá default)
Lze ho spustit jen na těch nejlepších kyberdecích. Flatline je uzpůsoben k trvalému odpojení deckera. Jsou různé možnosti jak zabít deckera. Ten nejznámější, podle kterého dostal Flatline své jméno je zničení signálů EEG. Jiná verze způsobuje deckerovi zranění přes zpětnou vazbu neurálního rozhraní. Jedná se o 3d zranění (není žádné PD ani DR) za fázi. V tomto případě si Flatline hází na úspěch v každé fázi. Některé speciální Flatline nemusí zabíjet. Třeba jen přidají nevýhodu Epilepsy, nebo přepíší osobnost deckera. Oba tyto Flatline musí tři fáze za sebou dosáhnout úspěchu. Existuje jediná obrana proti Flatline a tou je Fuse. Ten odpojí neurální rozhraní a ochrání tak mozek deckera. Flatline je všude ilegální a některé kyberdecky se automaticky zničí po určitém počtu spuštení Flatline.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 4, cena je 1000000, LC je 1.
(nemá default)
Fuse může zachránit deckerovi život. Má však také nevýhody. Zaprvé některé programy (Bluff) se umí tvářit jako Flatline a tak pokud to nepozná deckerův průzkumný program, tak dojde ke zbytečnému odpojení neurálního rozhraní. Za druhé každé náhlé odpojení neurálního rozhraní má za následek silnou dezorientaci, to znamená, že decker je mentálně ochromen na 3d sekund. A za třetí Fuse neustále zabírá drahocenný slot kyberdecku. Pokud je Fuse spuštěn, hodí se rozdílový test mezi Flatline (Bluff) a Fuse. Pokud uspěje Fuse, okamžitě odpojí deckerovo neurální rozhraní a ochrání tak deckera. Pokud Fuse neuspěje, trvá odpojení tolik fází, o kolik neuspěl. Při fatálním neúspěchu nezareaguje Fuse vůbec.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 20000.
(nemá default)
Je to universální útočný nástroj. Má funkce Bloodhounda, Corrode, Crumble, Disguise, Silence, Skeleton Key 2 a Webster. Icepick je nástrojem těch nejlepších deckerů, ale potřebuje ke své funkci drahý kyberdeck.
Spouštěcí čas je 2, složitost je 4, cena je 250000.
(default Computer Programing-2)
Zabírá procesorový čas systému a ten je pak méně odolný proti útokům. Úspěch Loop snižuje všechna cílová čísla systému o 2. Jedinou obranou je program Bailout.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 4000.
(default Computer Hacking-4)
Používá se proti Trace. Pokud protivník nepoužije Bloodhound, je automaticky sveden ze stopy.
Spouštěcí čas je 2, složitost je 2, cena je 17500.
(default Computer Programing-3)
Tento program může být použit deckerem pouze jednou v systému. Funguje pouze s přístupem Superuser. Úspěch Monitor znamená, že decker může sledovat akce kteréhokoli uživatele v systému.
Spouštěcí čas je 2, složitost je 2, cena je 25000.
(default Computer Hacking-4)
Tento program se spouští z přístupu User. Pokud je úspěšný, je deckerův přístup zvýšen na Superuser. Hází se na Promote mínus složitost systému.
Spouštěcí čas je 2, složitost je 2, cena je 20000. Promote je často integrován do specificky zaměřených kyberdecků.
(default Computer Hacking-3)
Tento program se používá na prozkoumání systémové obrany, jako jsou LED a různé protiakce (Snare). Když decker poprvé vstoupí do systému, GM hodí na Recon proti všem LED, které brání nód. Úspěch znamená, že decker vidí LED. Pokud nemá decker Recon, hází GM na Computer Hacking-3 proti všem LED. Pokud má cílový systém aktivní program Disinformation, tak GM hodí na jeho level při každém neúspěšném pokusu o odhalení LED. Úspěch znamená, že se deckerovi vrátí falešné informace. Na Recon se hází i proti Bluff, úspěch vrátí informaci, že se jedná o Bluff. Decker může Recon použít také proti určitému programu, ale jen jednou. Hodí se rozdílový test mezi tímto programem a Recon. Při úspěchu decker zjistí, jaká situace aktivuje tento program a jaké další programy může spustit a kdy. Při neúspěchu se decker nedozví nic nového. Fatální neúspěch vrátí lež. Fatální úspěch vypne Alarm, pokud tam je.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 7500.
(default Computer Hacking-6)
Sever odstřihne jiného deckera od sítě dočasným odpojením jeho komunikačních linek. Obraz generovaný neurálním rozhraním je neustále obnovován. Pokud je tok informací přerušen, obraz zmizí a decker je odpojen. Pokud nemá cíl aktivovaný program Shield, je zapotřebí pouze úspěšný hod na Sever. Jelikož má Shield spouštěcí čas 1 a Sever má spouštěcí čas 2, je možné stihnout spustit Shield jako reakci na spouštění Sever. Pokud je Shield aktivní, hází se rozdílový test mezi Sever a Shield. Pokud je Sever neúspěšný, lze to zkusit znovu, s postihem -3.
Spouštěcí čas je 2, složitost je 2, cena je 15000.
(default Computer Hacking-4)
Silence se používá proti Alarm. Proti každému programu Alarm je nutné použít Silence zvlášť. Hází se rozdílový test mezi Silence a Alarm. Fatální úspěch umlčí Alarm bez záznamu do systému. Fatální neúspěch ztrojnásobí budoucí výsledky Alarm.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 10000.
(default Cyberdeck Operation-5)
Shield se používá k obraně proti Sever.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 12000.
(default Computer Hacking-5)
Snare se používá jako past na deckery v lokacích s krátkodobým přístupem. Snare je spuštěn na deckera. Pokud se decker pohne před zásahem, nemůže ho Snare sledovat. Ale pokud je dosud na místě, musí si hodit rozdílový test Snare a deckerovým Computer Hacking. Neúspěch deckera znamená, že se decker nemůže hýbat. Každou fázi po té první se může pokusit znova ze Snare dostat a má na to kumulativní bonus+1. Snare brání jen v pohybu, umožňuje spouštění programů i odpojení od systému.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 12500.
(default Cyberdeck Operation-5)
Stealth udělá deckera neviditelným v kyberprostoru. Na spatření deckera bez Stealth není zapotřebí žádný hod. Deckera se Stealth lze spatřit, pokud je dosaženo úspěchu v rozdílovém testu mezi Cyberdeck Operation-3 a Stealth. Každé zdvojnásobení ceny programu odečítá 1 od Cyberdeck Operation (maximum je -9).
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 10000.
(default Computer Hacking-4)
Success nakrmí systém falešnými údaji. Například lze nakrmit program Trace. Ten ho sice vystopuje, ale pak decker spustí program Success a pokud uspěje, tak Trace předá mateřskému systému falešné informace. GM hází na Success pokaždé, když je očekávána nějaká informace o deckerovi. Neúspěch znamená, že Success se nevydařil a decker ví, že to nevyšlo. Fatální neúspěch znamená to samé a navíc decker si myslí, že se Success podařil. GM může přidat určitý bonus k hodu na Success, pokud má decker určité znalosti o konkrétním systému.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 3, cena je 12500.
(default Computer Hacking-5 or Computer Programing-3)
Skeleton Key odemyká Datalock a umožnuje tak přístup k chráněným datům. Hází se rodílový test mezi Skeleton Key a Datalock. Skeleton Key je velmi důmyslný a komplikovaný dešifrovací algoritmus a je dostupný ve dvou formách.
Skeleton Key 1 má default 10 (místo 12), spouštěcí čas 5, složitost 2 a cenu 25000. Maximální hodnota jeho dovednosti je 14
Skeleton Key 2 má default 12, spouštěcí čas 8, složitost je 3 a cenu 50000. Nemá maximální hodnotu dovednosti.
(default Cyberdeck Operation-3)
Trace sleduje elektronickou stopu jiného deckera a může tak najít deckerovo domovské připojení. Může být použit i ke zjištění jména majitele a jeho adresy. Pokaždé když provede cílový decker hop do jiného nódu je třeba testovat Trace. Hází se na Trace a postih je -1 za každý hop mezi deckerem a cílem. Pokud cíl použije Misdirection nebo Codewall, je potřeba zastavit a použít Bloodhounda respektive Crumble. Pokud je Trace neúspěšný je stopa ztracena, dokud není cíl znovu spatřen. Pokud cíl na útěku neopustí systém a zůstává připojen, Trace mu nezpůsobí žádné zranění, ale může se pohybovat zpět po jeho stopě rychlostí 1hop za fázi (opět testuje při každém hopu). Pokud neuspěje, může to zkusit znovu s kumulativním postihem -1.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 20000.
(default Computer Hacking-6)
Tento program se používá k přesunu zboží z jednoho nódu do druhého. Nemá vlastní inteligenci, bezpečnost přesunu si musí decker zajistit sám. Pokud je Transfer z nějakého důvodu přerušen (přerušení linky, LED atp.), zboží zmizí na 1d dní a pak se vrátí původnímu majiteli. Pokud je spuštěn Trace, hodí se na Trace. Úspěch znamená, že zboží je naloženo. Neúspěch znamená, že se něco stalo špatně.
Spouštěcí čas je 1 (plus čas potřebný pro přesun), složitost je 2, cena je 25000.
(default Computer Hacking-5)
Webster se používá proti Password. Funguje jako extrémně rychlý hacker. Hází se srovnávací test mezi Websterem a Password. Webster má postih -5 v zabezpečených systémech a nemá efekt na Datalock. Pokud Webster neuspěje, decker to může zkusit znovu s postihem -3. Některé programy spustí poplach při neúspěchu Webstera.
Spouštěcí čas je 2, složitost je 2, cena je 5000.
LED programy jsou od přírody obranné. Málokdy mají default a spouštěcí čas. Obvykle jsou legální vyjma Černého LED. Nejlepší ochranou je samozřejmě šikovný lidský decker. Proto ty nejchráněnější systémy mají deckery, kteří reagují na zavolání systému. Některé typy LED může použít v kyberduelu i decker. Některé může decker použít i pokud je nemá ve slotu přes jejich default.
Alarm slouží k aktivaci určitého programu nebo poplachového zařízení. Reaguje na pokus o neoprávněný přístup do systému.
Alarm najíždí při startu systému. Akce Alarm trvá jednu fázi, složitost je 2, cena je 10000.
(nemá default)
Chrání systém před zacyklováním, které způsobuje Loop. GM hodí rozdílový test mezi Loop a Bailout.
Bailout najíždí při startu systému, složitost je 2, cena je 15000.
(nemá default)
Jedná se o obranou verzi Flatline. Spouští ho Alarm. Černý LED je většinou nelegální pro soukromé použití. Většinou ho používají beztrestně korporace.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 4, cena je 200000.
(nemá default)
Bluff se vydává za LED. Každý Bluff simuluje určitý typ LED.
Běží neustále, složitost je 1, cena je 1000.
(nemá default)
Camouflage se používá k zamaskování datové linky. Pokud chce decker hledat zamaskované linky, musí GM hodit rozdílový test mezi Camouflage a deckerovým Computer Hacking nebo Cyberdeck Operation. Každý další pokus o hledání ve stejném systému se stejným vybavením má kumulativní postih -1. Pokud však decker získá lepší kyberdeck nebo SW, může to zkusit znovu bez postihu.
Běží neustále, složitost je 2, cena je 1000.
(default Cyberdeck Operation-3)
Codewall je zeď, která blokuje průchod signálů skrz komunikační linku. Pokud je více linek z bodu A do bodu B, každou je nutné maskovat zlášť. Codewall je buď zničena programem Crumble nebo sama zmizí za 10 sekund.
Spouštěcí čas je 2, složitost je 2, cena je 10000.
(default Computer Programing-4)
Datalock je soubor neustále se měnících hesel. Většinou chrání databáze. Webster si s ním neporadí, šanci má pouze Skeleton Key. Může být integrovanou částí databáze. V tom případě, pokud je Datalock zničen nebo vypnut z přístupu Superuser, je databáze zničena.
Datalock má spouštěcí čas 5, ale často je spouštěn při startu systému, složitost je 2, cena je 20000.
(nemá default)
Tento program nakrmí falešnými daty program Recon. Gm hází vždy, když Recon neuspěje při detekci LED. Úspěch pak vrátí falešné informace.
Je spouštěn při startu systému, složitost je 2, cena je 15000.
Maska se používá k zastření systémové obrany. Maska snižuje cílové číslo Recon o 2. Lze maskovat i jen část systému. Každé zdvojnásobení ceny přidává dalších -1 k postihu na Recon (maximum je -6).
Běží neustále, složitost je 2, cena je 20000.
(default Computer Programing-2)
Password je nejjednodušší ochrana před neoprávěnými přístupy do systému. Projít jím může Webster.
Běží neustále, složitost je 1, cena je 100.
(nemá default)
Regenerate neustále monitoruje stav systému a udržuje integritu jednotlivých programů. V každé fázi zkoumá Regenerate stav jednoho programu (většinou abecedně projíždí všechny), ale systém může pořadí zkoumaní programů upravovat. Pokud některý program zmizí, upozorní na to Regenerate automaticky. Pokud je jen poškozen, hází GM na Regeneration. Při úspěchu je změna nahlášena systému a jsou zahájeny protiakce. Regenerate může přehrát program z ROM systému za 1 fázi u složitosti 1, za 2 fáze u složitosti 2 atd. Pokud nemá systém program v ROM, je nutný zásah operátora. Regenerate může také aktivovat jiný program (třeba Alarm) ve stejném čase, kdy zahájí opravu. Regenerate je imuní proti Corrode a může běžet jen jeden Regenerate v každém systému.
Spouštěcí čas je 1, složitost je 2, cena je 30000.
(nemá default)
Safety net funguje jako ochrana před chybami systému. Vyhodnocuje oprávněnost resetu systému. Pokud zjistí nějakou nesrovnalost, zabrání resetu a informuje operátora.
Najíždí při startu systému, složitost je 2, cena je 12000.
(nemá default)
Hlídací pes monitoruje neustále všechna připojení do systému. Některé Watchdog zapisují každé připojení do souboru. Jiné umí spustit Alarm, Trace nebo Sever při zjištění neoprávněného přístupu. Akci spuštění programu provede Watchdog za jednu fázi + spouštěcí čas daného programu.
Běží neustále, složitost je 2, cena je 20000.