Umístění: Sci-fi & Fantasy klub Drakonián » GURPS a GameMasteři » GM Váca » Úprava pravidel
Momentálně nejste přihlášen(a)! Prosím vložte své identifikační údaje níže. Pro přihlášení musíte mít zapnuté cookies.
Není rovna vnímání a vůli, tyto „staty“ začínají také na hodnotě 10.
Hrač si musí doplatit výhodu vnímání (5b/+1lvl) a sílu vůle (4b/+1lvl).
+1 k jakékoliv aktivní obraně
+1 k jakékoliv dovednosti rychlého tasení
+2 k hodu na strach
+6 k hodu při náhlém probuzení, překvapení a nebomentálnímu omráčení
+2 k iniciativě ale pouze v prvním kole souboje
- Plnohodnotná aboslutní přidá +5, pokud hráč bude chtít vědět informaci kterou před ním GM nebo jiný hrač řekl (nebo ji charakter viděl).
- je rozčleněno do 5levelů, které stojí 2 body. Každý level přidá 1 bod k HT při rezistování nemoci nebo jejímu léčení.
- je rozčleněno do 10levelů, které stojí 1 body (1.lvl stojí 2body). Každý level smaže 1 bod postihu za tmu.
- s touto výhodou také odoláváte bolesti ze zranění, která se teprve léčí (viz Penalty for injury)
Konečná úroveň | Jednoduchá | Střední | Těžká | Velmi těžká |
---|---|---|---|---|
Attribute-4 | - | - | - | 0,5 |
Attribute-3 | - | - | 0,5 | 1 |
Attribute-2 | - | 0,5 | 1 | 2 |
Attribute-1 | 0,5 | 1 | 2 | 4 |
Attribute 0 | 1 | 2 | 4 | 8 |
Attribute+1 | 2 | 4 | 8 | 12 |
Attribute+2 | 4 | 8 | 12 | 16 |
Attribute+3 | 8 | 12 | 16 | 20 |
Attribute+4 | 12 | 16 | 20 | 24 |
Attribute+5 | 16 | 20 | 24 | 28 |
Další +1 | +4 | +4 | +4 | +4 |
Náročnost: Lehká
Dovednos: Použití štítu hlavně jako obraného prvku. Při použití v útoku -4 do dovednosti za použití zbraně nedominantní rukou (nuluje obourukost)
Náročnost: Střední
Dovednos: Použití v útoku -2.
Náročnost: Težká
Dovednos: Použití v útoku bez postihu.
Náročnost: Velmi težká
Dovednos: Použití v útoku bez postihu. Kryje 2/3 dovednosti.
Poté co je postava vyléčena, obvykle nějaké body zranění ji zůstanou. Tyto zranění jsou samozřejmě také ošetřena, ale jejich lečení vyžaduje delší čas a také způsobuji penále. V zavisloti na počtu ošetřených zranění se dá usuzovat o vážnosti stavu postavy.
Stav | Podmínka | Postih |
---|---|---|
Pohmožděná | do 1/3 HT | žádný |
Lehce zraněná | od 1/3HT do 1/2 HT | -1 |
Středně raněná | od 1/2 HT do HT | -2 |
Težce raněná | HT do 1,5 x HT | -3 |
Velmi težce raněná | od 1,5 x HT do 2xHT-1 | -4 |
Kriticky poraněná* | od 2x HT až po 5x HT | -5* * |
*)v tomto případě je postava většinou v bezvedomí
* *)může být větší záleží na GM
Objekt nezůstane v těle pokud je jeho dmg (před použitím modifikátorů) - 1/2 HT - OPŠ(AD)zbroje větší než ZD(HT) postavy.
Léčení:
Končetiny - na ošetření stačí první pomoc
Tělo - první pomoc zastaví krvácení a vyléčí počet životů v závisloti na ÚT, ale na plné zotavéní je potřeba lékař
Hlava, vitální orgány - první pomoc zastaví jen krvácení,pokud hráč nepodhodí HT je vyžadován zákrok chirurga, hází se za každé zranění
Končetiny - na ošetření stačí první pomoc
Tělo - první pomoc zastaví krvácení a vyléčí počet životů v závisloti na ÚT, ale na plné zotavéní je potřeba lékař
Hlava, vitální orgány - první pomoc zastaví jen krvácení, je vyžadován zákrok chirurga
⇒ neodborné ošetření způsobí další zranění rovnající se původnímu dmg (bez modifikátorů)
Šípy/šipky - pokud přehodí přehodí HT své postavy až o 3 při žjištění jestli se krvácení zastaví, rána se sice neztáhne, ale postava nestrácí život.
Při každém pohybu kdy postava nebere na vědomí, že je zraněna a musí se šetřit je vyžadován hod na HT.
U prvního neúspěchu postava obdrží 1dmg x všechny modifikátory a hráč musí hodit kostkami jestli postava je stále při vědomí.
U každého dalšího neúspěchu hazí postava za toto zranění hod na bezvědomí (pokud je postava za hranici jejího HT hazí jak za HT tak za toto zranění).
U těchto zbraní k jejich masivitě se nepočítá, že by prošli tělem skrz.
Při každém pohybu kdy postava nebere na vědomí, že je zraněna a musí se šetřit je vyžadován hod na HT (-1 za dýku, -2 za kopí/oštěp).
U prvního neúspěchu postava obdrží u dýky(apod. zbraní) 2dmg x všechny modifikátory, u kopí/oštepu 3dmg x všechny modifikátory
U každého dalšího neúspěchu hazí postava za toto zranění hod na bezvědomí (pokud je postava za hranici jejího HT hazí jak za HT tak za toto zranění).
Léčení
Fatalní neúspěch
Končetina: musí se amputovat
Tělo: postava obdrží znovu dmg, které zranění způsobilo x3
Hlava, vitální organy: smrt (není možné resuscitovat)
Neúspěch
Postava obdrží 1/3 původního zranění (vždy alespoň za 1)
Úspěch
Vše se povedlo.
Totální úspěch
Vše se povedlo. zranění nebylo tak vážné jak se zdálo. Hráč hodí dodatečný hod pro vyléčení 1k6 končetina, 2k6 tělo, 3k6 vytální orgány/hlava
Míření je rozfázováno do čtyř kol. Vlastní postup zamíření je následovný.
kolo | bonus k dovednosti |
první | +1 acc |
druhé | +1 acc + cca 1/3 acc zbraně |
třetí | +1 acc + cca 1/3 acc zbraně |
čtvrté | +1 acc + cca 1/3 acc zbraně |
Každé kolo se pro zamíření testuje aktuální dovednost zbraně. Pokud postava využije úspěšně všechny čtyři kola v nepřerušené řadě,
automaticky získává + 1/3 dmg z celkového dmg, který udělí. (vysledný dmg ale nesmí být větší než maximální, který by mohl hráč hodit kostkami)
Fatální neúspěch:
Postava ztrácí veškeré zamíření, ale přesto provede všechny již nahlášené akce.
Pozn.: Ať chtěl hráč využít či ne čtvrtého manévru, postava má k dmg -xk6 kolika hazí na dmg.
Neúspěch:
Postava nezískává další zamíření, neztrácí již získané, může se pokusit další kolo o opětovné získání, ale již nezíská bonus k dmg.
Úspěch:
Postava získá zamíření.
Totální úspěch
Postava má zamířeno v jediném kole + výhodu za čtvrté kolo míření.
Pozn.: Pokud hrač hodí Totální úspěch v třetím nebo čtvrtém kole může si navíc vybrat lokaci kterou chce zasáhnout bez postihnu za danou lokaci.
Luky a kuše získávají +1 k dmg oproti pravidlům.
Všechny dovednosti se zbraní dávají +1/10 dovednosti k dmg (zaokrouhleno dolů) při použití dotýčné zbraně.